пʼятниця, 23 грудня 2016 р.
А студенти кохають? Ні, тільки вчаться
субота, 17 грудня 2016 р.
а де я? а я що? а я нічо
четвер, 8 грудня 2016 р.
Я боюсь
субота, 3 грудня 2016 р.
попса - це жизнь, попса - це ми, попса - це головне
Фільм такий же попсовий і заїжджений як і всі інші. З основною лінією невизнаного таланту і тернистого шляху до слави, це недозволене кохання, ця смерть чи зрада друзів в кінці з хепіендом мала б Вас не вразити, АЛЕ?
До решти у нас всіх за типажем таке ж життя. Але чи буде хепіенд? Чи будемо ми? Чи будуть реальними наші мрії?
Насправді важко кидати в себе камінь, але я спробую. Кину його у все своє покоління, гляди і комусь в голову таки прилетить. Отож нас виховали неправильно, не так, не гоже: не поступаємось місцем, егоцентричні й всі в татушках. Це покоління варто викинути на смітник, бо хочемо підвищеної уваги до себе. Розбещенні - нам здається, що центр Всесвіту в нас, що ми достойні бути, достойні ненапряжної і гарно оплачуваної роботи. Ми ще купу разів достойні й номіновані самими собою на тисячі номінацій, хочемо жити і непаритись, хочемо бути творчими і супер-пупер індтивідувальними.
Саме для таких "індивідуальних" індустрія працює на всю, саме для таких видаються шмотки, гаджети й світогляди з конвеєра. До цього списку твої дворові бабуськи додали б ще кілька десятків пунктів нашої херовості, але я хочу, додати лише 2 цитати з фільму:
"Ти взагалі не людина до 27"
і
"Ви 23-річні маєте погану звичку оголошувати всі свої думки і повчати, зазвичай навіть не думаючи чи не знаючи ситуації"
Я навіть згодна, що зараз всі психологи, навіть себе важаю великим гуру( детальніше тут) . Але окрім думок, які лізуть з усіх дирок, в нас є неперевершена жага до життя. Так ми знаємо, що світ жорстокий, так, без грошей нічого не буде і так, люди злі. Але ж ми прорвемось? Оптимісти, якими не дозволяли собі бути старші покоління. Адже там війна, там криза, там інфляція - нашим батькам було не до роздумів про своє призначення чи вибір мети життя. Ми ж знаємо, що світ окрім жорстокості є ніжний, прекрасний і непорушний. Ми знаємо, що можна жити як дикун чи вовк з Уол-стріт, знаємо, що на 100 доларів можна відправитись в навколосвітню подорож.
Ми маємо вибір. Ми маємо час.
Не повірю, що скажу, але фільм вчить вас пробувати. Пробувати прорватись до мети. І якщо ви лажаєте, чи щось всоте не виходить, просто памятайте, нащо й чому ви то робите. Подивіться на своїх друзів, рідних. Ви тут. Ви зараз. Ви живете.
І памятайте, що це найкращий момент. момент будь-чого. Це момент, коли все тільки починається.
середа, 30 листопада 2016 р.
Обережно! Гуру з психології мовить
середа, 16 листопада 2016 р.
не клянись вовсе ни Небом, потому что оно престол Божий, ни Землей, потому что она подножье ног Его, ни Иерусалимом
середа, 2 листопада 2016 р.
Я з тобою
Ніколи не можна бути настільки залежною, бути такою боягузкою. Я не можу писати, бо як тільки сідаю, з-за спини зявляються осудливі погляди і колючі слова:" я навіть не дочитала до кінця", "що за брєд там був написаний?", "нащо я витратив на це свої 5 хвилин життя", і замість того, щоб огризатись і захищати своє Я, яке вони так старанно втоптують в бруд, погоджуюсь і боюсь торкатись нових електронних сторінок. Щоб не зіпсувати комусь іх 5 хвилин життя, які вони через свою милість вирішать витратити на мій блог чи на мене. Забуваючи при цьому про себе, про свої думки чи гідність.
Мені було страшно визнавати, що зі мною щось не так, що я потрапила в яму розпачу і зневіри. Мені здавалось це спершу чимось страшним і тим що зі мною не може трапитись. Адже це не правильно. Адже я не маю там побувати. Чи я маю бути сильна і ніколи не потрапляти в такі пастки. І до решти чи не дитяча це вигадка - депресія? Чи я маю взагалі на неї право?! Тут немає жодної з моїх думок, це все те, що чула, коли плакала і розуміла, що мене затягує темінь. Я отримувала у відповідь :"такий світ", "такий період" або "ти просто дитина". Мені ще гірше ставало від цих слів, адже хотіла почути лише "я тут, я з тобою, та все чорт забирай буде добре і не смій думати інакше". Я в пошуках цих слів, жалілась, ділилась, шукала підтримки, оголошувала своі думки і критичні зауваження та нічого не отримувала взамін поки не зрозуміла, що все що мені потрібно зараз це я сама, це мої думки і зауваження до себе, час на роздуми. Мені потрібно було слово, світло, тепло, але виявляється, що марно шукала його в інших. Воно в мені. Лиш я його не бачу. Лиш зараз я знахождусь в пастці нерозуміння і страху. І напевно мені варто спокійно це пережити. Перенервувати, перебіситись, перекричати і перемовчати.
Мені варто бути собою і казитись, плакати і говорити, коли хочу. Справді до біса тих людей, до біса всі надії, прохання і тд. Я думала, що ніколи не варто лізти на рожен, варто приймати і сумирно прогинатись під ситуації й життя. Спродівалась, що змирюсь з певними умовами і оцінками, та це загнало мене в ще глибшу яму. Страшно, та я починаю розуміти, що не зможу змиритись з деякими речами. Страшно, та я почала себе розуміти. Страшно, та тебе ніхто крім тебе не зрозуміє. Страшно та важко, але пора себе виховувати. Страшно та ти один. Страшно, але не бійся, я люблю тебе.
І вона мені каже: "нащо воно мені все здалось? Я занадто стара вже! Чорт мене дьоргнув за це взятись". Я їі палко підтримую, тож у відповідь промовляю: "тепер це і моє пояснення! Я нічого не хочу і не можу! Я вже занадто стара для цього!".Взаємні погляди і божевільний сміх. Вона сідає напроти мене і втупивши очі в стіл, з неймовірно беззахисною посмішкою(їй не жаль) повідомляє мені, що сьогодні нагрубіянила нотаріусу. Я плескаю в долоні і заливаюсь тупим сміхом, ствердно киваю і допитуюсь чим та іі так розізлила. Вона для мене ніколи не винна, і хоча є мякішою ніж топлений віск, завжди непорушна в своїх принципах і поглядах на мораль. Вона ніколи не хотіла, щоб хтось вляпався в халепу і попросила, щоб я повідомила її, коли заручусь. Я роблю вигляд, що вона буде найбажанішою гостею, та боюсь, вона занадто турбуватиметься про мене. Хоча чи існує ступінь занадто по відношенні до неї.
Ми тільки нещодавно познайомились по факту. І я ніяк не запамятаю, які іі улюблені квіти. Але напевно в мене така біда зі всіма квітками. Тож я говорю з нею інколи і ми справді не розуміємо цього життя. Нам здається, що ми родичі, бо стійкий песимізм відлунює в наших словах, а моя відмазка - таке життя, вже стала спільною. Вона завжди каже, що я не маю міри, і ніколи про мене не турбується. Лиш не схвалює мої постійні швендяння по країні, аби лише життя дозволяло їй осісти в одному місті, то, на мою думку, вона б неминуче обрала гори. Тиша завжди її приваблювала більше. В ній і самотності вона б знайшла своє щасття. Вона ніколи не буде жінкою з 40 котами, скоріше в старості буде мені здаватись доброю феєю з казок. Ну знаєте з таким милим капелюшком і безмежною любовю до рослин.
Тож я зустрічаю іі говорю і заспокоююсь. Вона має талант не розуміти, але забирати мій тягар. А кожну розмову вона закінчує словами "успіху " так ніби кожного нового дня я планую нову битву як Наполеон, а не ліниво намагаюсь встати з ліжка.
Вона, напевно, та, на яку хочу бути схожа. Вона, напевно, одна з моїх я.
неділя, 16 жовтня 2016 р.
Людина як зона комфорту
субота, 15 жовтня 2016 р.
НЕРВ (вбити не можливо помилувати)

субота, 8 жовтня 2016 р.
Миттєво
Це досвід, - каже мама на мої чортихання про сучасну молодь і дурно невикористаний тихий час в садку. Вона каже це поки намотує моє волосся на бігуді, хоча моєму 6-річному племіннику це здається як мінімум дивним. Я скажу вам, майже всі жіночі процедури виглядають як середньовічні тортури, а ще вони найчастіше нелогічні. Мама каже, що зараз мерзенний дощ на дворі і мої локониволоссякудряшки стануть прямими як ноги в кукол барбі, але я миленько впрошуюсь і нию, що хочу лише бути трішечки гарнішою і вона здається. Тож моє дурне базікання не дає нам схаменутись і я вже слухаю Бумбокс, п'ялюсь на фактичний треш - вазу з жирафами (по- моєму фріковий смак в мене передався від тата, бо це він обирав вазу), виховую племінника і думаю, що ця осінь жорстока і правильна. Мені сумно навіть в своєму маленькому місті. Холодний вітер завіва в саму душу і від того стає мерзенно. Заспокоююсь лиш коли мама вкутує кілометровим теплим шарфом і вручає парасольку. От так я і крокую по калюжах, по мертвому листю і здається лиш моє зелене волосся вселяє сили хоч в щось. По магазинах я шукаю лиш найнеобхідніше: кока-колу, ваніль і чорний лак. Але виявляється в цьому божевільному районі це все в дефіциті. Невже тут багато таких навіжених як і я?
Але зразу відкидаю цю думку, бо ж тільки я іду одна вночі, тільки я борюсь з дощем і вітром за життя моєї парасолі. Ох я дійсно дурна. Кожного разу як Щось змушує мене виповзати з дому, змушує фарбувати губи чи крутити волосся, змушує бути молодою чи робити дурні речі. Напевно виною всьому страх. Страх невстигнути, не бути на відриві, не бути крутою, а можливо просто Не Бути. Можливо я просто намагаюсь зачепитись за чіюсь память, за спогади на шляху до страшної безодні. Можливо я хочу жити трішки більше ніж відведені мені 30-40-50-60-70 років. Амбіційно чи не так?
Напевно тому маю безмежну любов до племінників. Я просто сиджу на підлозі і дивлюсь як плюскається Квітка у воді. Я безмежно люблю Марго, і те як вона усміхається мені зараз своіми 8-ма зубами. Я безмежно люблю Олега і навіть такого великого першоклашку готова носити і підіймати, бо моя любов до них не вміщається у всіх поцілунках чи обіймах чи цукерках. Я інколи хочу собі таку ляльку. Це страшно? Адже попри все, знаю як з ними важко, знаю, що твоє життя не перекреслене, але на ньому буде навішано кілька десятків табу і заборон.
Це дивно, коли я сиджу навколішках біля ванночки з Марго і знаю, що через кілька годин піду напюсь і штовхатиму нікому не потрібні філософські речі? В мені боряться відчуття, цей страх протиріч. Я не знаю себе. Я не знаю, хто Я. Я не знаю, чого хочу.
Навіть якщо мене змусять обрати щось одне: вічні безморальні і неадекватні тусовки чи тихе мирне сімейне щастя, я не знаю, що оберу. Уявляєте, що твориться в мене в голові? Ох просто ніхто не розуміє апогею цієї хуйні в голові. Прастіті-ізвініті це ті 5%, про які ніхто і ніколи і нікому не розповідає. Кицько, виявляється я втікаю додому здебільшого не від нудьги чи бажання двіжу, я втікаю, бо хочу побути насамоті. Уявляєте, чорт забирай?! Я їду 720 км, 17 год щоб побути насамоті! Навіть зараз я сиджу у клубі і пишу все це, бо виявляється тільки тут відчуваю себе насамоті, відчуваю вільно. Чорт, скільки мені потрібно було часу, щоб це зрозуміти?
середа, 14 вересня 2016 р.
ностальжі
Тож вона, як не дивно, починається для мене аж ніяк не з того листя, в якому всі так люблять фотографуватись. Осінь для мене приходить з запахом, запахом ностальгії. Хоча інші можуть сказати, що це проста собі вигадка. Адже всі знають, що весна має свій природній запах, свіжий, сприємний вітер, який несе запах тієї самої землі, що позбувається снігової ковдри, запах перших бруньок на деревах, запах весняного дощу. Літо асоціюється з тривким і ядучим запахом свіжоскошеної трави в міських парках Львова, з запахом фруууууктів і кавуна, з ароматом тіла коханої людини, її парфумів, з цим невидими мереживом, що залишається від доторків і окутує руки та шию.
А осінь не має права на свій атомат, бо зрештою що може дати? Урожай зібраний, фрукти достигли, дерева оголюються. Але саме в такий час осінь має право на ностальгію. Я зрозуміла, це коли чергового разу бігла зранку на пари, виходила з гуртожитку і не пройшовши двадцяти кроків різко зупинилась - сильний знайомий запах розбавлений в спогадах змусив прокинутись, в голові утворився сумбур - мої нюхові рецептори памятали цей запах, який розповідав спогад про трирічну дівчинку і алею до її дитячого садочку. Спогад затягнув з головою і от знову на мені якісь білі шортики, я два вершка від горшка і мене за руку тримає тато, він в той момент височіє надімною як монумент, я переводжу погляд на алею, якою корокуємо, і бачу кілкьаметрові сосни, що ніби вартові на почесній службі. В їхніх кронах заплутувалось проміння сонця і навіть в сухі найспекотніші осінні дні, вони дарували прохолоду, і цей їхній запах: сухого листя і соснової свіжості змішані з якимось трепетом моменту, що не завжди вдається зловити. Це і є частинка тієї ностальгії, що відвідує людей восени, а таких моментів десятки, і навіть якщо ви не памятаєте події, спогади втратились в мегабайтах інофрмації, то запах все одно змусить вас хоч на секунду повернутись в ті місця і до тих людей, що подарували вам такі моменти.
Запах ностальгії часто приходить до саме восени, він переміщує мене в часі і просторі всього на кілька миттєвостей, де я знову опиняють по дорозі до школи, опиняюсь в бабусі в селі, опиняюсь на стортивному майданчику в школі чи сиджу на пагорбі з двома найкращими друзями і прогулюю англійську. Для мене осінь не втрачає своєї чарівливості, не вважаю її неповноцінною, навпаки дякую за цю солодку ностальгію. Адже навіть зараз сповнююсь нею: мені вже сумно, що свято першого вересня - не моє свято, я вже не буду приходити після виснажливого, дурного чи проспаного літа і не буду ділитись пригодами з однокласниками, нам уже не будуть муштрувати одягати білий верх, чорний низ, я вже жодного разу не забуду рядок вірша і не буду дивтись розгублено та натовп всієї школи, я вже не зможу похвалитись пропущеним уроком, бо мене відпросили інші вчителі. Мені не доведеться вставати о 7 ранку в неділю, щоб йти на ті олімпіади, я більш так не звилюватимусь від контрольної чи для мене не тягнутиметься час в 45 хв так нескінченно довго. І це викликає сумну усмішку. Так я матиму, ще багато приводів для сміху, суму, нерви псуватимуться та й псуються зараз вже через іспити, моооодулі, та я втомлено щаслива, що прожила таку школу, отримала хай які не які знання. Не засвоїла географію, але тепер знаю, що в Україні багато кориснних копалин і що найвища гора світу - Еверест. Я навчилась дружити, навчилась долати труднощі й пити вино на пожежних сходах. І ще вона подарувала мені Тетянку як найкращу подругу ♥.
Ой тепер цей пост схожий на ностальгію за школою, але мені здається я лиш зараз збагнула всю її вагу для мене, все те що вона дала для мене. Зараз це частково відбувається і з універом. Вже відчуваю скоре прощання з ним, а я лиш скептично роздивляюсь його задерши голову й тихо човгаючи вечірніми коридорами. Він надзвичайно респектабельний, він надзвичайно гарний для тих, що приїжджає до нього в гості. Для нас же він старий, подекуди вже сипиться штукатурка, він консервативний в деяких питаннях, він просто неможливий під час сесії і зрештою такий рідний. Ці стіни, вже зачовгані спинами сотен студентів, що томились біля аудиторій, ці двері, скрипіння яких відгукується в іншому крилі будівлі, ця ( о господи) дивна нумерація аудиторій й нескінченні ходи! Чого тільки вартує наша 364, 350 і факультет мехмату - це все таке рідне і вже чомусь таке ностальгійне, напевно через осінь. Останню осінь в універі.
субота, 10 вересня 2016 р.
Ганібал-канібал
Ти перестанеш прокидатись від кошмарного крику ввісні, можливо
Тож Мовчання ягнят Томаса Гаріса здавалось гарним варіантом освіження мислення - такої книги в мене ще не було. Але виявилось, що цей роман схожий з творами Стівена Кінга і не варто проводити паралель і говорити " це тому що і там і там страхи" хто так говорить ні разу не торкався Кінга і ні разу в нього не заглиблювався.
Мовчання ягнят для мене настало за два дні - за два дні я прочитала цей роман, і не дуже вражена кінцівкою, бо чомусь вона майже завжди у гарних книгах змазана, напруга кульмінації перетворилась в "пуф" але визнаю, що гарний пуф. Окрім того, що це дуже страшна книга прямо "бубубу" скажу таки що з нею ви пройдете хоч кількавідсотковий, але курс вправного агента ФБР. От би вам ще освіту психолога, меткий розум і вигляд світловолосої( чомусь мені здається справдньої блондинки) кралечки і вам би таки до Ганібала Лектора на прийом іти!
Книга напрочуд спокійна хоча і звивиста, автор вміє не загострювати увагу на трупах, шкірі, скальпі чи їх відсутності. З цього всього жахливого фарсу він виокремлює, вабить читача образами, вабить тим, що показує своїм героям. Діалоги настільки влучно спокійно та правильно побудовано, що фрази ще досі тримаються в голові.
Монст - Ганібал - смакує емоції, переживання, страхи інших зараз, коли перебуває у тюрмі, так само як смакував печінкою чи язиком своїх вибраних жерт, коли ще гуляв на волі. Та разом з цим смачним збоченням, він ще й чудовий психолог, практик, що має інтелект - зрозуміти велич якого майже неможливо.
Клариса Старлінг також не проста студентка, в ній є те, що зачіпає: непересічний розум та пекельне бажання, своя мотивація роботи у ФБР прихована у спогадах 10-річної дівчинки, якою колись була.
Джек Кроуфорд непереверший слідчий, в якого на рахунку три впіймані серійні убивці та дружина присмерті на руках.
Ці троє непересічних намагаються( чи дехто вдає тільки, що намагається) знайти і зловити нового серійного вбивцю, що шиє собі сукню з найкращого матеріалу в світі, з найдорожчого - з шкіри молодих дівчат( сподіваюсь мені ніхто не закине сексизм до чоловіків через мої слова).
Тож гра починається, психологічна, виснажлива, провокуюча і небезпечно кусюча, але гра вартує світла чи витраченого часу.
Автор не торкаючись минулого Лектора, зміг так описати його персону, що дрижаки хапало лиш у нагадуванні його камери, напівтемряви й голосу, завжди рівного і тактового, але дуже небезпечного. Для мене він був блідий, білий чоловік середніх літ, з світлим, можливо короткостиженим, але густим волоссям. Для мене він був змієм, який ніколи не робив зайвих рухів, зайвих слів та знав коли напасти на жерту, от ким був для мене доктор Лектор.
І доктор Лектор навчив мене дивитись на все уважніше, детальніше і простіше, дивно але прочитавши книгу увага фокусується на обличчі людей, їхній міміці, до цього я не вважала за потрібне аж так придивлятись, але досвідчений маніяк таки мене переконав! Варто дивитись прямо, уважніше і сприймати простіше і от ти вже на порозі розгадки: хто цей Бафало Білл.
Але як же фільм???
Тут треба сказати своє фу про фільм, і зараз хтось захоче настукати мені по голові за це, бо ж він отримав 5 оскатів! Але оскар лише б режисеру вручила. Насправді фільм дуже попсував задум, сценаристи перекроїли і зліпили майже те саме що і Бафало Білл - у них не вийшло повної задумки, лише шкірка. Лектер - здається психом який постійно пялиться в камеру, аж ніяк не додаючи образу страхітливості, лише якоїсь звірячої дикості, агент Старлінг схожа на дівчину, що випадково пробігала поряд і о диво її помітили і зразу послали до маніяка! Жодної переконливої гри акторки не помічено, лише знову трюк з очима великим планом,а ле в них нічого, й недоладна міміка обличчя. Кроуфорд мені тут взагалі здаєтсья підстаркуватим донжуаом, який по закінченню всього дозволяє по-батьківськи чи не дуже обійняти Старлінг, хоча в книзі його описано зовсім з іншого боку.
Лише маніяк Бафало Білл мене задовольнив! Саме таку неврівноважену, несамоідентифіковану особу я малювала собі в голові. Актор чудово передав, своє невміння себто неспроможність бути трансвеститом: підвищення тонів, подекуди агресія.
І пудель був просто мілашкою.
Але зрештою що у книзі, що у фільмі кінець один: хтось помирає, хтось звільняється, а хоч один маніяк все одно одягне сонцезахисні окуляри й пройде повз вас в натовпі, ну звісно якщо ви йому не приглянетесь;)